Home > E-Policy, Economic, Professionals >  ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ အေသးစားေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကုိ လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေန ယင္းက႑တစ္ခုလံုးအား လႊမ္းျခံဳၿပီး သက္ေရာက္ႏိုင္မည့္ ဥပေဒမ်ဳိးမရႇိေသးသည့္အတြက္ ဥပေဒတစ္ရပ္ အခိုင္အမာရႇိလာရန္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ားရႇိ

 ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ အေသးစားေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကုိ လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေန ယင္းက႑တစ္ခုလံုးအား လႊမ္းျခံဳၿပီး သက္ေရာက္ႏိုင္မည့္ ဥပေဒမ်ဳိးမရႇိေသးသည့္အတြက္ ဥပေဒတစ္ရပ္ အခိုင္အမာရႇိလာရန္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ားရႇိ

Eleven Media Group. Wednesday, 16 November 2011 10:18

ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ အေသးစားေခ်းေငြလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္းႏႇင့္ သို႔ေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္တြင္ ေပၚေပါက္လာမည့္အေသးစား ေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ားကို လႊမ္းျခံဳၿပီး သက္ေရာက္ႏိုင္မည့္ ဥပေဒမ်ဳိးမရႇိေသးသည့္ အတြက္ ယင္းက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္ ဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးမႇာ မ်ားစြာအဓိကက်ေနေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရႇင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္အရ သိရႇိရသည္။

မၾကာေသးမီက က်င္းပခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေငြေရးေၾကးေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏႇင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရးတို႔အတြက္ ေငြေၾကးက႑၏ အေရးပါမႈမ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ ဘ၀အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ မူ၀ါဒပိုင္းဆိုင္ရာ အေရးပါမႈ၊ ဘဏ္မ်ား၏ အခန္းက႑၊ NGO မ်ား၏ အခန္းက႑၊ ႏိုင္ငံတကာရႇိ microfinance institution မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအား ေဆြးေႏြးေျပာၾကားၿပီး အျခားတစ္ဖက္တြင္ မူဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာအခိုင္ အမာမရႇိေသးသည့္အတြက္ ေထာက္ျပေျပာဆိုမႈမ်ား ရႇိေနေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။ 

b33_03

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ Workshop on the Development of the Financial Sector in Myanmar and its role in supporting inclusive Economic Growth and Poverty Reduction အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ ျမင္ကြင္း

”အေသးစားေခ်းေငြလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမႇာ ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္ေလာက္ကတည္းက ႏိုင္ငံတကာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေအဂ်င္စီနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ NGOေတြကေန လာၿပီးလုပ္ေနခဲ့တာေတြ ရႇိခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ အေတြ႕အၾကံဳ အေတာ္ရႇိေနပါၿပီ။ ဒီ အေတြ႕အၾကံဳေတြအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီလုပ္ငန္းေတြ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ျဖစ္လာဖို႔ တစ္စံုတစ္ခုေသာ policy framework ေအာက္မႇာ လုပ္ရတာမ်ဳိးေတြ ရႇိပါတယ္။ ဒီအခါမႇာ ဥပေဒေၾကာင္းလမ္းအေနနဲ႔ ညီညြတ္မႈရႇိဖို႔ လိုအပ္သလို ေလာေလာဆယ္ ဦးစား ေပးစဥ္းစားရမယ့္အခ်က္က ဥပေဒေပၚ ေပါက္လာဖို႔ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဥပေဒအေနနဲ႔ ေခတ္နဲ႔အညီေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေသးစားေငြစုေငြေခ်း လုပ္ငန္းေတြကို လႊမ္းျခံဳၿပီးသက္ေရာက္ႏိုင္မယ့္ ဥပေဒမ်ဳိးမရႇိေသးတဲ့အတြက္ လိုအပ္ေနတာေတာ့ အမႇန္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမႇာရႇိေနတဲ့ Microfinance Institution ေတြက ဒီဥပေဒေပၚလာတဲ့အခါ ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္သြားဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပေဒရဲ႕ အႏႇစ္သာရကေတာ့ အသင္းအဖြဲ႕ေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ ဒီအသင္းေတြကို ပိုၿပီးမႇန္မႇန္ကန္ကန္ လုပ္ႏိုင္လာေအာင္ ေနာက္ကေန အေထာက္အကူျပဳေစမယ့္ (conducive legal framework) ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္သြားႏိုင္ပါတယ္” ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္မႇ စီးပြားေရးပညာရႇင္ ေဒါက္တာေဇာ္ဦး က ေျပာျပခဲ့သည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား၏ ျဖတ္သန္းလာရေသာ အေနအထားမ်ားႏႇင့္ ဥေရာပတြင္ ေငြစု ေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာက မိသားစုစီးပြား ေရးလုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ေဖာ္ေဆာင္လာခဲ့ရာမႇ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ေအာင္ျမင္ေနေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရႇိေနေၾကာင္း ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမႇ စီးပြားေရးပညာရႇင္ Professor Dr.Hans Dieter Seibel  ကလည္း ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္မူ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၀န္းက်င္ခန္႔ေသာ ျပည္သူမ်ားမႇာ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ ယင္းႏႇင့္ဆက္စပ္ေသာ  အျခားအေသးစား လုပ္ငန္းမ်ားအား မီႇခို၍ ဘ၀ရပ္တည္ရေသာသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဓိက လယ္ယာက႑တြင္ အေသးစားေခ်း ေငြမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္မႈကို မူ၀ါဒတစ္ရပ္ျဖင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာခ်မႇတ္၍ လုပ္ေဆာင္ရန္လိုအပ္ေနေၾကာင္းလည္း သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရႇိသူမ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။

”အမႇန္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန လယ္သမားေတြကို ေငြထုတ္ေခ်းေပးေနတဲ့ ပမာဏေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္ ဆိုတာသိရပါတယ္။ တစ္ဖက္မႇာလည္း ဆင္ပါးစပ္ႏႇမ္းပက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအေထာက္အပံ့ကို လိုေနတဲ့လယ္ သမားအေရအတြက္က ပိုမ်ားေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမႇာက လယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ လယ္သမားေတြတင္မကဘူး။ လက္မဲ့ ေဘာက္သမားေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရႇိေနတယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြက ေခ်းေငြနဲ႔ မသက္ဆိုင္ ဘူးျဖစ္ေန တယ္။ ဒီလိုအေနအထားမ်ဳိးမႇာ လယ္ယာေျမကို အေျခခံၿပီးလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ မိသားစုေတြနဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ေအာင္လုပ္တဲ့အထဲမႇာ ႏိုင္ငံေတာ္ဘဏ္ေတြတင္မဟုတ္ဘူး၊ တျခားနည္းနဲ႔လည္း လုပ္ဖို႔လိုလာတာ လည္း ေတြ႕ရတယ္။ ရပ္ရြာလူထုကို အေျချပဳတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ အစုိးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ သူတို႔ကလုပ္ေပးမယ့္ အေသးစား ေငြေခ်းလုပ္ငန္းအစီအစဥ္ေတြကလည္း အေရးပါပါတယ္။ ဥပမာ ဆန္စပါးလုပ္ငန္း မႇာဆိုရင္ ဆန္စပါးအထူးျပဳကုမၸဏီေတြက သူတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့လယ္သမားေတြကို ေငြႀကိဳေခ်းေပးတာ၊ ၿပီးေတာ့မႇ အက်ဳိးအျမတ္ကို ခြဲယူတာမ်ဳိးေတြ လုပ္ေနသလို တျခားေနရာေတြမႇာလည္း ဘက္ေပါင္း စံုကလုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုေနရာေတြမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိေသးတဲ့အခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ လယ္သမားေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ။ စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ေခ်းေငြ တင္မက တျခားဘယ္လို လိုအပ္ခ်က္ ေတြရႇိေနေသး သလဲ။ ဒါ့အျပင္ လယ္မပိုင္တဲ့လယ္သမားေတြကိုေရာ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဒီအခန္းက႑မႇာ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈက ဘယ္လိုရႇိသလဲ ဆိုတာေတြ ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးသြားဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက ဆက္လက္ သံုးသပ္ျပခဲ့သည္။

အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း လက္ရႇိအေျခအေနတြင္ small holder farmer မ်ား၏ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈျပႆနာမႇာလည္း ႀကီးထြားေနေၾကာင္း၊ ေငြေခ်းသည့္က႑အား မတိုးခ်ဲ႕ခင္တြင္ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈျပႆနာကို ေျဖရႇင္းေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း လည္း သံုးသပ္ၾကသည္။

”ေက်းလက္မႇာ အဓိကက်တာ လယ္ယာစီးပြားေရးပဲ။ ဒီစီးပြားေရး က႑ေထာင္တက္လာမႇ ဒီစီးပြားေရးကို က်ားကန္ေပးေနတဲ့ အေသးစား လုပ္ငန္းေတြ၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း လုပ္ငန္းေတြ၊ လယ္ယာထြက္ ကုန္ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေစာေစာကေျပာတဲ့ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္မႇာ ၀င္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ အတြက္လည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းရရႇိလာမယ္။ လယ္ယာစီးပြားေရး အရင္ျမင့္တက္ သြားမႇ လက္ရႇိတစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ လုပ္ေနတဲ့အေနအထားမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ျပည္ပပို႔ကုန္နဲ႔ပါ ဆက္စပ္တဲ့လုပ္ငန္း မ်ဳိး (supply chain) တစ္ခုလံုးကို ေနာက္ကေန တြန္းသြားတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္လာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါ တယ္။ ဒီလိုပဲလယ္ယာက႑မႇာ အထူးျပဳကုမၸဏီရဲ႕ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ကိုပါ ဘယ္လိုေအာင္ျမင္တဲ့ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ ေတြကိုလည္း ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုအပ္လာတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္” ဟု ေက်းရြာမ်ား တြင္ အေသးစားေငြေခ်းလုပ္ငန္းမ်ားအား ေဆာင္ရြက္ေပးေနေသာ UN အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးကလည္း ေျပာျပခဲ့သည္။

”ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်းရြာေတြမႇာလိုက္ၿပီး အေသးစားေငြေခ်းလုပ္ငန္းေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရႇိ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုပ္ႏိုင္တာ ၂၂ ၿမိဳ႕နယ္ပဲ ရႇိပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၃၃၀ ရႇိတယ္။ ရာႏႈန္းအားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို နည္းေနပါေသးတယ္။ လုပ္သာလုပ္ တယ္။ အကန့္အသတ္ ရႇိေနတယ္။ အဓိကကေတာ့ ျပည္တြင္းထဲမႇာရႇိေနတဲ့အားကို အစိုးရက ေျမေတာင္ ေျမႇာက္ေပးၿပီး ပုဂၢလိကကုမၸဏီေတြ၊NGO ေတြ သူ႕ေနရာနဲ႔သူ တာ၀န္ယူႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ပုဂၢလိကဆန္ဆန္ ေစ်းကြက္စီး ပြားေရးနဲ႔ ေျဖရႇင္းလို႔မရတာေတြလည္း ရႇိတယ္။ ေက်းလက္ေနျပည္သူေတြရဲ႕ ျပႆနာက ပိုက္ဆံမရႇိတဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ Micro-finance institution ဆိုတာက စီးပြားေရးျပႆနာတစ္ခုလံုး ေျဖရႇင္းေပးႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားလူမႈေရး ျပႆနာေတြလည္း ေျဖရႇင္းေပးေနရတဲ့ အပိုင္းေတြလည္း ရႇိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေခ်းေငြလုပ္ငန္းဆိုတာလည္း ဘဏ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ ဆိုင္တယ္လို႔ပဲ ေျပာလို႔ေတာ့မရပါဘူး။ ဥပေဒတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေပၚေပါက္လာရင္ institution အေနနဲ႔ လုပ္ကိုင္ရတာ ပိုၿပီးအားသာခ်က္ရႇိသြားမႇာပါ” ဟု Microfinance  Specialist တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။


အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း လက္ရႇိအေျခအေနတြင္ small holder farmer မ်ား၏ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ျပႆနာမႇာလည္း ႀကီးထြားေနေၾကာင္း၊ ေငြေခ်းသည့္က႑အား မတိုးခ်ဲ႕ခင္တြင္ လယ္ယာေျမ ပိုင္ဆိုင္မႈျပႆနာကို ေျဖရႇင္းေပးႏိုင္ရန္


အလားတူ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပည္ပမႇ အေထာက္အပံ့ေပးေနေသာ ODA  ႏႇင့္ပတ္သက္၍မူ ကာလရႇည္ ၾကာစြာရပ္ဆိုင္းထားရာမႇ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေလ်ာ့ခ်ေရးႏႇင့္ ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ား၏ ဘ၀ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ျပန္လည္ေပးအပ္သြားမည့္ အလားအလာမ်ား ရႇိေနေၾကာင္းလည္း သိရႇိရသည္။”ျပည္ပႏုိင္ငံေတြကေပးေနတဲ့ ODA  ကုိ အေသးစားေခ်းေငြလုပ္ငန္းေတြမႇာ ေပးလို႔ရပါတယ္။ ေပးဖို႔လည္း စီစဥ္ေနတာေတြ ရႇိပါတယ္။ ဥပမာ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ထားတဲ့ အေမရိကန္ႏုိင္ငံေတာင္ Microfinance ဆိုရင္ ေပးခ်င္ၾကတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္က ဆင္းရဲမြဲ ေတမႈေလ်ာ့ခ်ေရးမႇာ အေထာက္အကူ ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ျဖစ္သလို ေနာက္တစ္ခုက လူမႈေရးအရ အားေကာင္းလာႏုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏုိင္ငံေရးအရ ျပႆနာရႇိေနပါေစ၊ စီးပြားေရးအရ အေရးယူပိတ္ဆို႔မႈေတြ ရႇိေနပါေစ၊Microfinance နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အကူအညီေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြရႇိပါတယ္”ဟု စီးပြားေရးပညာရႇင္တစ္ဦးကလည္း သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလတြင္ ျဖစ္ေလ့ရႇိသည့္ လကၡဏာတစ္ရပ္မႇာ မူ၀ါဒပုိင္းဆိုင္ရာႏႇင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား အလံုအေလာက္ ရႇိေနတတ္သကဲ့သုိ႔ ျပင္ဆင္မႈမ်ားလည္း ရႇိေနတတ္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္သည့္အပုိင္းတြင္ အားနည္း ခ်က္မ်ားရႇိေနေသးေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။

”လက္ရႇိ အေျခအေနမႇာေတာ့  Microfinance Law ဆိုၿပီး သီးသန္႔ မရႇိရင္ေတာင္ ဘ႑ာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒထဲမႇာ ထည့္သြင္းၿပီး ေရးဆြဲသြားမႇာပါ။ ဒီကိစၥအေရးႀကီးပါတယ္။  ဒီဥပေဒမရႇိရင္ Institution ေတြက ေငြေခ်းတာက တကယ္တမ္းမႇာ တရားမ၀င္ပါဘူး။ Microfinance လုပ္မယ္ဆိုရင္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုရႇိမယ္။ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္၊ သူတို႔က deposit  ကုိ လက္ခံမယ္ဆိုရင္ အနည္းနဲ႔ အမ်ားေတာ့ risk  ရႇိတယ္။ အဲဒီအတြက္ ျပႆနာမျဖစ္လာေအာင္ ဦးေဆာင္မႈလိုပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ ဥပေဒမရႇိေသးေတာ့ မ်က္စိ မႇိတ္ လုပ္ေနရတဲ့အပုိင္းလည္း ရႇိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒေပၚေပါက္လာဖို႔ ျမန္ျမန္လုပ္ေဆာင္သြားမယ့္ အစီအစဥ္ရႇိတယ္လို႔ သိရတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာလည္း အတည္ျပဳၿပီးသြားပါၿပီ” ဟု ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအၾကံေပးတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

– လႈပ္ခတ္ေနေသာမွတ္စုမ်ား (DVB) –

Categories

free counters