Home > Activity, Farmer, Interview > လယ္သမားမ်ား ဥပေဒလုပ္ကိုင္ခြင္႕ရကိုယ္စားလွယ္ ကိုဖိုးျဖဴႏွင္႕ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၁)

လယ္သမားမ်ား ဥပေဒလုပ္ကိုင္ခြင္႕ရကိုယ္စားလွယ္ ကိုဖိုးျဖဴႏွင္႕ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၁)

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)  by Myit Makha Mediagroup on 11 Nov, 2011

 ကိုဖိုးျဖဴနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေမးဖို႕ အမ်ားဆံုးေတာင္းဆိုၾကတာက က်မရဲ႕ facebook ထဲက မိတ္ေဆြမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုဖိုးျဖဴကို က်မ အျပင္မွာ တခါမွ မေတြ႕ဖူးခဲ႕ပါဘူး။ သူ႕သတင္းေတြကိုေတာ႕ မီဒီယာေတြကေန ၾကားၾကားေနရပါတယ္။ ဧရာ၀တီ ၀က္ဆိုက္မွာလည္း ဖတ္ရဖူးလို႕ သိေနခဲ႕ပါတယ္။

ကိုဖိုးျဖဴနဲ႕ ဆက္သြယ္ခြင္႕ရဖို႕ က်မ ၃ ရက္ေလာက္ ၾကိဳးစားရပါတယ္။ သူ႕ဖံုးနံပတ္အသစ္ေျပာင္းလိုက္လို႕ ဆက္သြယ္ရ ခက္သြားတာလို႕လည္း သိရပါတယ္။ သူက က်မရဲ႕ facebook မိတ္ေဆြစာရင္းထဲမွာ ပါေပမဲ႕ က်မ သတိမျပဳခဲ႕မိတာပါ။

သူနဲ႕ ဖုန္းအဆက္အသြယ္ရတာကေတာ႕ ႏိုင္၀င္ဘာလ ၉ ရက္ေန႕ ညေန ၃ နာရီ၀န္းက်င္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုဖိုးျဖဴ ရွိရာ ေတာင္ဥကၠလာပက ရိွဳင္းလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို က်မတို႕ ေရာက္သြားတဲ႕အခ်ိန္မွာ ညေန ၅နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။

ကတံုးဆံပင္ေပါက္၊ အျဖဴနဲ႕အျပာစင္း လက္တိုစပို႕ရွပ္နဲ႕ HUAWEI လက္ကိုင္ဖုန္းကို ကိုင္ၿပီး စကားေတြက်ယ္က်ယ္နဲ႕ေျပာေနတဲ႕ လူတေယာက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲကေန  က်မကိုလက္ေထာင္ျပ ပါတယ္။

က်မစိတ္ထဲ ဒီလူဟာ ကိုဖုိးျဖဴလားလို႕ ေတြးရင္းရင္း ဖုန္းထဲကို သူေျပာေနတဲ႕ ဥပေဒဆိုင္ရာ စကားေတြေၾကာင္႕ သူပဲလို႕ ေသခ်ာသြားခဲ႕တာပါ။

က်မတို႕ သူထုိင္ေနတဲ႕ စာပြဲကိုသြားထိုင္ၾကတယ္၊ ဖုန္းေျပာေနတာကေတာ႕ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာတယ္၊ က်မ စိတ္ထင္ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ရွိမယ္။

ဖုန္းေျပာၿပီးေတာ႕ သူကနဲ႕ က်မ တေယာက္ကို တေယာက္မိတ္ဆက္ၾကရပါတယ္။ က်မကလည္း က်မရဲ႕ facebook ထဲက မိတ္ေဆြမ်ားရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈကို ေျပာျပၿပီး သူ႕ကို လာေတြ႕ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္ပမီဒီယာတခုက ဖုန္း၀င္လာပါတယ္။ သူ႕ကို အင္တာဗ်ဴးပုံပါပဲ။ သူကလည္း ခုဏလိုပဲ ေမးသမွ်တိုင္းကို အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ႕ တက္တက္္ၾကြၾကြ ေျဖပါတယ္။

က်မ သူ႕ကို ေငးၾကည္႕ရင္း အေတာ္တက္ၾကြတဲ႕ လူငယ္ပဲ။ ဥပေဒပိုင္းကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းပံုရတယ္။ ေျပာရရင္ ဥေပဒဆိုင္ရာ ပုဒ္မေတြ၊ စီရင္ထံုးေတြကို ေတာက္ေလွ်ာက္နႈတ္ကေန ေျပာႏိုင္ေနတာ စာေၾကခဲ႕တဲ႕ ေက်ာင္းသားတေယာက္လိုပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူဖုန္းနဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေျဖေနတဲ႕ ပံုကို ၾကည္႕ၿပီး သူ႕ရဲ႕ တက္ၾကြမႈ၊ ေလးစားတတ္မႈနဲ႕ ကူညီေပးတတ္တဲ႕ လူငယ္တေယာက္အျဖစ္ က်မ သေဘာက်မိပါတယ္။

က်မ သူ႕ကို စေမးမိတာက ကိုဖိုးျဖဴဆိုတဲ႕ နာမည္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး စေမးခဲ႕ပါတယ္။

ေမး။ ကိုဖိုးျဖဴရဲ႕နာမည္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေျပာေပးပါဦး၊နာမည္ရင္းပါပဲလား။

ေျဖ။` အိမ္ေခၚနံမည္က ကုိျဖဴလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ၁၉၉၇ မွာ ၁၀တန္းေအာင္တယ္။ ေအာင္တဲ႔အခ်ိန္တုန္းက ၉၆ မွာေက်ာင္းသားအေရးခင္းျဖစ္တဲ႔အတြက္ ၂၀၀၀ ျပည္႔ႏွစ္မွ ကၽြန္ေတာ္တကၠသုိလ္တက္ခြင္႔ရခဲ႔တယ္။ အဲဒီတုန္းက DSA ေက်ာင္းတက္တဲ႔ စစ္ဘက္ အရာတန္း လုပ္မယ္႔သူေတြအတြက္ကေတာ႔ ေက်ာင္းတက္ခြင္႔ရျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီအရပ္သားေတြအတြက္ကေတာ႔ ေက်ာင္းတက္ခြင္႔မရခဲ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဲအခိ်န္ကတည္းက ၁၆ႏွစ္ -၁၇ ႏွစ္အရြယ္ကတည္းက တရားမွ်တမူဆုိတာဘာလည္းေပါ႔ ညီတူညီမွ်ျခင္းဆုိတာဘာလည္းေပါ႔ ။ အဲလို စဥ္စားခဲ႕တယ္။ အေျခခံပညာေက်ာင္းတက္လို႔ေအာင္တာျခင္း အတူတူ ဘာျဖစ္လုိ႔ငါတုိ႔ရဲ႔ပညာေရး နိမ္႔က်ျပီးေတာ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ေနာက္က်ျပီးက်န္ရတာလည္း ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားခဲ႔တယ္။ အဲမွာကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္တယ္။ အလုပ္လုပ္တဲ႔အခါမွာလည္း ကုန္သြယ္တဲ႔လုပ္ငန္း အေကာက္ခြန္လုပ္ငန္း၊ကိုယ္စားလွယ္ေအးဂ်င္႕လုပ္ငန္း  ေပါ႔။ အဲဓီလုပ္ငန္းလုပ္ရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္ကုိကၽြန္ေတာ္ ကုိျဖဴလုိ႔ မိတ္ဆက္တာကုိ သူတုိ႔က နံမည္မွားျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ကုိ ဖုိးျဖဴလုိ႔ ေခၚလာၾကတယ္ေပါ႔။ ေနာက္ မဟာတန္းပထမႏွစ္ကိုေရာက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းစရိတ္ကာမိေအာင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔စာတမ္းေတြကိုထုတ္တယ္။ ေရးတယ္။ ေရးတဲ႔စာတမ္းကုိပဲ ကြန္ပ်ဴတာစာစီျပီးစာအုပ္ထုတ္တယ္ အမ်ားသိတဲ႔နံမည္ ဖုိးျဖဴဆုိတဲ႔နံမည္နဲ႔ေပါ႔ ေရာင္းေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီစာတမ္းထုတ္လုိက္လုိ႔ အဲဒီနံမည္တြင္သြားတာပါ`လို႕ ကိုဖုိုးျဖဴက ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါးဟန္နဲ႕ ျပဳံးၿပီး ေျဖေပးခဲ႕ပါတယ္။

စကားေျပာရင္ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္နဲ႕ေျပာတတ္တဲ႕အျပင္ ျပည္႔ျပည္႔စံုစံုျဖစ္ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ႕အတြက္ ကိုဖိုးျဖဴဟာ တရားခြင္မွာ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ေပးရင္လည္း ကိုဖိုးျဖဴကို ငွားတဲ႕သူေတြ စိတ္တိုင္းက်ေစမဲ႕ ေရွ႕ေနမ်ိဳးပဲလို႕ က်မ သုံးသပ္လိုက္မိတယ္။

ကိုဖိုးျဖဴဟာ ဥပေဒေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္စီရင္ထံုးေတြ က်မ္းေတြ ေရးသားျပဳစုခဲ႕တယ္လို႕သိရပါတယ္။ စာေတာ္ၿပီး လူခ်စ္လူခင္မ်ားတဲ႕ ေက်ာင္းသားတေယာက္အေနနဲ႕ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွာ က်င္လည္ခဲ႕ပါတယ္။ သူ႕ေမြးရပ္ဇာတိကလည္း ရန္ကုန္က ျဖစ္ပါတယ္။ က်မကေတာ႕ သူ႕ကို ရန္ကုန္သားနဲ႕လည္း မတူဘူးလို႕ ေ၀ဖန္ေတာ႕ သူက ရယ္ၿပီး `က်ေနာ္က ေတာ္သားပံုေပါက္ေနလုိ႕လား`လို႕ ျပန္ေမးတယ္။

ပြင္႕ပြင္႕လင္းလင္းေျပာရရင္ေတာ႕ သူက တကယ္ပဲ အညာသာပံုးမ်ိဳးပါ။ ဆက္ၿပီးေတာ႕ ေတာ႕ ကိုဖိုးျဖဴက သူ႕ရဲ႕ ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႕႔ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ေျပာခဲ႕ပါတယ္။

`က်ေနာ္ ၂၀၀၀ ျပည္႔ႏွစ္ကေန ၂၀၀၄ ထိကုိ အေ၀းသင္တကၠသုိလ္ ဒဂုံဌာခြဲမွာ တက္ခဲ႔တယ္။ ၂၀၀၄ ကေန ၂၀၀၆ထိကုိ မဟာဥပေဒ ပထမႏွစ္အထိ ကၽြန္ေတာ္တက္ခဲ႔တယ္။ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ ပထမဦးဆုံးႏုိင္ငံသား အခြင္႔ေရးဆုိင္ရာဥပေဒက်မ္း ျပစ္မူက်င္႔ထုံးဆုိင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေက်ာရုိး ဆုိတဲ႔ အဲဒီက်မ္းကိုေရးခဲ႕တယ္။ ေရးေတာ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာစတင္ျပီးေတာ႔ လက္ထိပ္ခတ္ ဖမ္းဆီးခံရတဲ႔အခ်ိန္က စျပီးေတာ႔ ေနာက္ဆုံးတရားခြင္ေပၚေရာက္တဲ႔အထိ တဆင္႔ခ်င္းဆီရေနတဲ႔အခြင္႔ေရးေတြ တရားခြင္ေပၚေရာက္ျပန္ေတာ႔လည္း အဲဒီႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ဟာ သူရေနမယ္႔ အမိန္႔မခ်ခင္အထိသူရေနမယ္႔ အခြင္႔အေရးေတြ အမိန္႔ခ်ျပီးျပန္ေတာ႔လည္း သူအက်ဥ္းေထာင္ေရာက္သြားတဲ႔အခါမွာ သူဆက္ရေနမယ္႔ အက်ဥ္းေထာင္ထဲက သူရဲ႔အခြင္႔ေရးေတြေပါ႔ အဲဒါကုိကၽြန္ေတာ္က ကြင္းဆက္ပံုဆန္မ်ိဳးနဲ႕ေရးတာေပါ႔။ ေက်ာင္းၿပီးေတာ႕လည္း က်ေနာ္က ဥပေဒနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး သိဖုိ႔တတ္ဖုိ႔လုိတဲ႔အတြက္အမူလုိက္တယ္ `လို႕ ေျပာၿပီး ကိုဖိုးျဖဴက ခဏနားတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖုန္းလာလို႕ ဖံုးျပန္ေျဖတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ဆက္ေျပာပါတယ္။

`က်ေနာ္ အမူလုိက္တဲ႔အခါမွာ အမူမ်ားမ်ားစားစားနဲ႔ ျပသာနာရပ္ေတြမ်ားမ်ားစားစားကုိသိရဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ႏြမ္းပါးတဲ႔ အမူသည္ေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ႔ ေရွ႔ေန မငွားႏုိင္တဲ႔ အမူသည္ေတြကို က်ေနာ္ လိုက္ေပးတယ္။ တရားစီရင္ေရးရဲ႕႔အေျခအေန တရားစီရင္ေရးမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ ဥပေဒတုိင္းမျဖစ္တဲ႔ ဘ၀ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ပုိမုိထိေတြလာ ပုိမုိျမင္ေတြ႔လာ သိရွိလာ ခံစားလာရတယ္ အဲေဒါ႕႔ ကၽြန္ေတာ႔က်မ္းကတစ္ျခား တရားခြင္ေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြက တစ္မ်ဳိးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိရွိထားတဲ႔ ျပဳစုထားတဲ႔ ဥပေဒဆုိထားတာေတြနဲ႕ လက္ေတြ႔က်င္႔သုံးေနတဲ႔ ျပည္သူေတြ တကယ္မခံစားရတာက တစ္လြဲ အဲလုိေတြျဖစ္ေနတယ္`

စာအုပ္ထဲက ဥပေဒနဲ႕ တကယ္႕ဥပေဒေလာကမွာ စီရင္ေနတာေတြအေပၚမွာ စိတ္ညစ္ေနဟန္နဲ႕ကိုဖိုးျဖဴက ခုလို ဆက္ေျပာပါတယ္။

` အဲေတာ႔ ကၽြန္ေတာ႔ဘက္မွာ ဘယ္လုိခံယူခ်က္ျဖစ္လာလည္းဆုိေတာ႔ ပညာသည္ရဲ႔႕ ခံယူခ်က္တစ္မ်ဳိးကုိ ျမင္လာတယ္။  ဒါဆုိရင္ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္လာတာတစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္႔ဘက္ကထုတ္တဲ႔ေမးခြန္းတစ္ခုက ဒါပဲ။ ပညာတတ္ေတြဆုိတဲ႔ လူေတြ ေၾကာင္းက်ဳိးသုံးသပ္ျပတာ ေကာင္းဆုိး သုံးသပ္ျပတာ ေကာင္းက်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ဆက္ႏြယ္ခ်က္ေတြ သုံးသပ္ျပတာေတာ႔ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာရပ္ကေျပာတဲ႔ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာေတြ လူ႕ဘုံလူ႕နန္း လူေလာကထဲမွာေပၚေပါက္လာဖုိ႔အတြက္ ေတာ႔ ဒီလူေတြ တာ၀န္မယူတတ္ၾကဘူးလို႕  ကၽြန္ေတာ္ဒီလုိေတြျမင္လာတယ္ `လို႕ ကိုဖိုးျဖဴက ေျပာတယ္။

ျပီးေတာ႕သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

` တာ၀န္ယူခ်င္တဲ႕ စိတ္ကဘယ္ကလာလည္းဆုိရင္ တက္ၾကြတဲ႔စိတ္ကလာတယ္ တက္ၾကြတဲ႔စိတ္က ဘယ္ကလာလည္းဆုိရင္ စိတ္ေစတနာကလာတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ဒီလုိပဲျမင္တယ္`လို႕ ဒီေနကေန႕ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တရားစီရင္ေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး သူျမင္တာေတြကို ပြင္႕ပြင္႕လင္းလင္းေျပာေနတယ္။

ကိုဖိုးျဖဴဟာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကစၿပီး နိမ္႕ပါးတဲ႕သူေတြ၊ ေရွ႕ေနမငွားႏိုင္တဲ႕ အမႈသည္ေတြကို ေပးသေလာက္ပဲ ယူၿပီး ေရွ႕ေနလိုက္ေပးခဲ႕တယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေရွ႕ေနဘ၀မွာ သူအမ်ားဆံုး လိုက္ေပးခဲ႕ရတဲ႕ အမႈေတြကေတာ႕ လူသတ္မႈ၊ မုဒိန္းမႈ၊ ဓါးျမမႈ၊ လူကုန္ကူူးမႈ၊ မွားယြင္းစြာစြတ္စြဲခံရမႈေတြ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရ႔ပါတယ္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊြ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ သူဟာ လမ္းေလွ်ာက္တဲ႕ သံယာေတာ္ေတြကို ေရသန္႕ဗူးကပ္လွွဴဖို႕ ျပည္သူလူထုကို ေဆာ္ၾသတဲ႕အတြက္  အဖမ္းခံခဲ႕ရ႔ပါတယ္။

`က်ေနာ္ဖမ္းခံရတာက ဒီလို က်ေနာ္က သံယၤာေတြ စီတန္းလွည္႕လည္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ၾကေတာ႕ သူတို႕ ေရွ႕ကေန ၾကိဳသြားၿပီး စတိုးဆိုင္ေတြထဲကို ၀င္ၿပီး သံယာၤေတြ ေမတၱာပို႕လမ္းေလွ်ာက္လာၾကတယ္၊ ေရသန္႕ဘူးမ်ား ကပ္လွဴႏိုင္တယ္လို႕ လိုက္လိုက္ၿပီၚေျပာတယ္။ လူေတြကလည္း ေရသန္႕ဘူးေတြ ကပ္လွဴၾကတယ္၊ က်ေနာ္က ေန႕တိုင္း အဲဒီလိုလုပ္တယ္၊  ေနာက္ေတာ႕ သံယၤာ႕အေရးအခင္းမွာ ပါတဲ႕သူေတြကို လိုက္ဖမ္းေတာ႕ က်ေနာ္႕ကိုလည္း က်ေနာ္႕ ရံုးခန္းမွာပဲ လာဖမ္းသြားတယ္`လုိ႕ သူက ေျပာျပတယ္။

သူေျပာပံုက အဖမ္းခံရတာကိုပဲ ဂုဏ္ယူ၀ံ႕ၾကြားစြာနဲ႕ ေျပာေနပံုရပါတယ္။ ၿပီးေတာ႕ သူ႕လုပ္ရပ္ေတြအတြက္လည္း သူက ဂုဏ္ယူစြာေျပာျပတတ္တဲ႕အတြက္ က်မအေနနဲ႕ သူလို လူငယ္ဥပေဒ ပညာရွင္တေယာက္ကိုေတြ႕ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေက်နပ္သြားမိပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႕ ျပည္သူေတြ အတြက္တကယ္ကို အားကိုးရမဲ႕ ဥပေဒပညာရွင္မ်ိဳးပါပဲ။

ေရွ႕တပိုင္းကို ဆက္လ်က္ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

Categories: Activity, Farmer, Interview
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

– လႈပ္ခတ္ေနေသာမွတ္စုမ်ား (DVB) –

Categories

free counters