Home > Economic, Gas and Oil > ေက်ာက္ျဖဴ မေဒးကၽြန္းတြင္ ေရနံတိုင္ကီမ်ား စတင္ တည္ေဆာက္ျပီ

ေက်ာက္ျဖဴ မေဒးကၽြန္းတြင္ ေရနံတိုင္ကီမ်ား စတင္ တည္ေဆာက္ျပီ

News Date:11/6/2011    ခိုင္သဇင္ နိရဥၥရာ သတင္းဌာန

တရုတ္မွ တည္ေဆာက္ေနေသာ ေက်ာက္ၿဖဴၿမိဳ႕နယ္ မေဒးကြ်န္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ေရနံ စိမ္းမ်ား သိုေလွာင္ရန္ အတြက္ ဆီတိုင္ကီ ( Oil Tanks ) မ်ားကို စတင္ တည္ေဆာက္ေနျပီ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ကၽြန္းေပၚမွ အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာာ တစ္ဦးက ေရနံတိုင္ကီမ်ားႏွင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနေၾကာင္းကို ယခုလို ေျပာသည္။

Mada e-island-construction Arakan state. Burma မေဒးကၽြန္း ေရနံတင္ ဆိပ္ကမ္း လက္ရွိ တည္ေဆာက္ေနပံု ( ဓါတ္ပံု – နိရဥၥရာ)

” ဟုတ္ပါတယ္ ဆီတိုင္ကီ ေတြကို စတင္ဘာလက စၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ ေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေလာေလာစဥ္ေတာ့ ေအာက္ခံ ေဖာင္တည္းရွင္း ကို ဦးစြာ ပထမ ၿပဴလုပ္ေနတယ္ ၊ အခုေတာ့ ေၿမေတြကို စက္ေတြန႔ဲ တူးေဖာ္တဲ႔ အဆင့္ေလာက္ပဲရွိေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တဘက္မွာ ကြန္ကရက္ ကန္ေတြ ေဖါင္းေဒရွင္းကို စလုပ္ေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေရနံတင္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေရနံစိမ္းတိုင္ကီမ်ားကို လာမည့္ႏွစ္ ႏွစ္လည္ပိုင္းတြင္ အျပီးသတ္ရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။

” အဲဒီ ေရနံတင္ကီေတြက အာဖရိကနဲ႕ အေရွ႕ အလယ္ပိုင္းက လာတဲ့ ေရနံစိမ္းေတြကို သိုေလွာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ တရုတ္ကို စတင္ ပို႕လႊတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ေန႕ဆိုင္း ညဆိုင္း အသံုးျပဳျပီး တည္ေဆာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တည္ေဆာက္တာကေတာ့ တရုတ္အင္ဂ်င္နီယာေတြ ဦးေဆာင္ တည္ေဆာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

တရုတ္မ်ားသည္ အဆိုပါ ေရနံစိမ္းမ်ား သိုေလွာင္ရန္ အတြက္ တိုင္ကီမ်ား၊ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဘိလပ္ေျမမ်ားကို အသံုးျပဳျခင္း မရွိဟု သူက ေျပာသည္။

” က်ေနာ္တို႔ ဒီလုပ္ငန္းခြင္မွာ ၿမန္မာၿပည္က ပစၥည္းေတြကို အသံုးျပဳတာ နည္းပါတယ္။ အကုန္လံုး တရုတ္က လာတဲ့ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘိလပ္ေၿမေတြ ဆိုရင္လည္း ျမန္မာျပည္က ဟာေတြကို အသံုးမၿပဳပါဘူး ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ျမန္မာက ဘိလပ္ေၿမ ေစ်းေတြလည္းၾကီးတယ္။ ဘိလပ္ေၿမ မွဳန္႔ေတြလည္း မသန္႔ဘူး။ တရုတ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ နိင္ငံၿခား ပညာရွင္ေတြေခၚၿပီး ဓါတုပစၥည္းေတြနဲ႔ ေဖာ္စပ္ၿပီး ကိုယ္တိုယ္ အမွဳန္႔ၾကိတ္ၿပီး သဲ ၊ ေက်ာက္ေတြ နဲ႔ ေရာစပ္ၿပီးေတာ့ ဘိလပ္ေၿမေတြ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ဒါအတြက္လည္း တရုတ္က လိုအပ္တဲ့ စက္ကရိယာေတြကို မွာယူတင္သြင္းပါတယ္” ဟု ေၿပာသည္။

သို႕ေသာ္လည္း ျမန္မာက ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားကို သံုးစြဲေၾကာင္းႏွင့္ တရုတ္က မည္သည့္ ပစၥည္းကို မဆို သေဘၤာၾကီးမ်ားျဖင့္ အစစ္အေဆး မရွိ သယ္ယူ လာယူလာျပီး အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ အသံုးျပဳေၾကာင္း သူကဆက္ေျပာသည္။

တရုတ္သုိ႕ တင္ပို႕မည့္ ေရနံပိုက္လုိင္း ကီလို မီတာ ၂,၃၈၀ ခန္႔ ရွည္လ်ားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သို႔ ကီလိုမီတာ ၈၀၀ ခန္႔ သြယ္တန္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ ၂၂ သန္းခန္႔ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

၎အျပင္ တရုတ္သို႕ တင္ပို႕မည့္ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းမွ တစ္ဆင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗ မီတာ ၁၂ ဘီလ်ံခန္႔ကို ရခိုင္ လုပ္ကြက္ရွိ A (၁) ႏွင့္ A (၃) လုပ္ကြက္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ တင္ပို႔မည္ ၿဖစ္သည္ ။

မေဒးကၽြန္းေရနက္ဆိပ္ကမ္းရွိ စီမံကိန္းထဲတြင္ တန္ခ်ိန္ သံုးသိန္း ေရနံတင္ဆိပ္ကမ္း၊ ၂ ဒသမ ၉ ကီလိုမီတာရွိ ေရလမ္း ေၾကာင္းတစ္ခု၊ အရွည္ မီတာ ၁၅၀ ရွိ တန္ခ်ိန္ ၅,၀၀၀ သေဘၤာမ်ား ရပ္ႏိုင္သည့္ ဆိပ္ခံ တံတားတစ္ခု၊မီတာ ၄၈၀ ရွိ တန္ခ်ိန္ သုံးသိန္း ေရနံတင္ ဆိပ္ခံ တံတား တစ္ခု၊ ကုဗမီတာ ေျခာက္သိန္း ခန္႔က်ယ္ေသာ ေရေလွာင္ကန္တို႔ ပါ၀င္မည္ၿဖစ္သည္။

အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေရနံတင္ စီမံကိန္း အတြက္ မေဒးကၽြန္းတြင္ လယ္ေျမ အမ်ားအျပားကို ေလ်ာ္ေၾကးေငြ အနည္းငယ္ေပးျပီး သိမ္းယူသြားသျဖင့္ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ လုပ္ကိုင္လာေသာ ေဒသခံမ်ားမွာ လယ္မဲ့ ယာမဲ့ ဘ၀သို႕ က်ေရာက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

Categories: Economic, Gas and Oil
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

– လႈပ္ခတ္ေနေသာမွတ္စုမ်ား (DVB) –

Categories

free counters