Home > General, Interview, Media > မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွု ဒါရိုက္တာႏွင့္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိုးျမင့္၊ စီမံခန႔္ခြဲမွု အယ္ဒီတာ ဦးစိန္ဝင္းတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွု ဒါရိုက္တာႏွင့္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိုးျမင့္၊ စီမံခန႔္ခြဲမွု အယ္ဒီတာ ဦးစိန္ဝင္းတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

Wednesday, 02 November 2011 The Voice

အခုလို ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနရေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ေက်နပ္တယ္

ဦးစိုးျမင့္

mizzima_-_soemyintဦးစိုးျမင့္

ျပည္တြင္းမွာ ေရးလို႔ရလာရင္ ဘယ္သူက ျပည္ပမီဒီယာ တကူးတက သြားဖတ္မတုန္း

ဦးစိန္ဝင္း

mizzima_-_seinwinဦးစိန္ဝင္း

VOICE : မဇၩိမ မီဒီယာကို ထူေထာင္ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေဗြေဆာ္ဦး ရွင္းၿပ ေပးပါလား။

USM : ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၈၈ ကတည္းက ျပည္ပကိုထြက္ခြာလာၿပီး ဒီမိုကေရစီ လွုပ္ရွားမွုမွာ လွုပ္ရွား႐ုန္းကန္သူ Activist တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဘဝကို စခဲ့တာပါ။ လွုပ္ရွားမွုထဲမွာ ရွိေနရင္းနဲ႔ စာေစာင္ထုတ္၊ ဓာတ္ပုံရိုက္၊ ၿပီးေတာ့ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕မွာ အဂၤလိပ္လို ျမန္မာျပည္ အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေလးေတြ ေရး၊ ေနာက္ပိုင္း ဒီဗီဘီ ေပၚလာေတာ့ အိႏၵိယ အေျခစိုက္ သတင္းေပးပို႔သူ အျဖစ္လုပ္၊ ေနာက္ အာအက္ဖ္ေအ၊ ၿပီးေတာ့ ဗီအိုေအ စတဲ့ ျမန္မာ ေရဒီယိုေတြမွာ သတင္းေထာက္ အေနနဲ႔ လုပ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၀ ႏွစ္ ျပည့္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံ အတြင္းမွာ ျဖစ္ေနတာေတြကို ျမန္မာ့ အေတြးအျမင္နဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားမယ္၊ နိုင္ငံတကာ ဝိုင္ယာဆားဗစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေအအက္ဖ္ပီတို႔လို ေအပီတို႔လို သတင္း ေအဂ်င္စီမ်ိဳး ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ မသင္းသင္းေအာင္ (သူက အဲဒီတုန္းက ဘီဘီစီ သတင္းေထာက္ လုပ္ေနပါတယ္) ရယ္ အဓိက ဦးေဆာင္ၿပီး မဇၩိမကို ၁၉၉၈ ဩဂုတ္လမွာ ကိုယ့္ဝင္ေငြနဲ႔ စတည္ေထာင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီ အခ်ိန္က အင္တာနက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စသုံးခါစ အခ်ိန္ဆိုေတာ့ နည္းပညာကို အသုံးျပဳၿပီး သတင္းအခ်က္အလက္ လ်င္ျမန္စြာ စီးဆင္းမွု ျမန္ရမယ္ဆိုၿပီး အင္တာနက္အသုံးျပဳ သတင္းဌာန အေနနဲ႔ စလုပ္ခဲ့တာပါ။ ၁၃ ႏွစ္အတြင္း ေျပာင္းလဲမွုေတြ ျပန္ၾကည့္ရင္ ေက်နပ္ မိပါတယ္။

USW : ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထူေထာင္တဲ့အထဲ မပါဘူး။ အဲေတာ့ ထူေထာင္ရတဲ့အခါ ၾကဳံေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို မၾကဳံလိုက္ရဘူး။ စာဖတ္ ဝါသနာထုံတယ္၊ သတင္းသေဘာကို နားလည္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ လူအမ်ားကို ျပန္ေျပာျပခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြ ျဖစ္တာကေန သတင္း စိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္။ ငယ္ငယ္က ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေတာ့ ” သတင္းစာေတြ၊ သတင္းစာေတြ ” ဆိုၿပီး လက္ေပြ႕ ေရာင္းတာမ်ိဳးကို စြဲစြဲထင္ထင္ က်န္ေနခဲ့တယ္။ အျပင္မွာေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ႀကီးျပင္းတဲ့ ေခတ္ကာလက ဘယ္ဟာဖတ္ဖတ္ တစ္ပုံစံထဲ ထြက္တာ။ မ်ားမ်ားစားစားေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ေတြ႕ရင္ အိႏၵိယမွာ ရွိေနတဲ့ ကိုစိုးျမင့္ဆီ ပို႔ေပါ့၊ အဲဒီတုန္းက အင္တာနက္ဆိုင္ကလည္း ရွားေတာ့ ပို႔ရတာ နည္းနည္းေတာ့ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွိတယ္။ အင္တာနက္ဆိုတာကို ရွိမွန္းသိေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်က သုံးဖူးတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ စိန္ဝင္း ဆိုတဲ့ Byline က ကိုစိုးျမင့္က တပ္ေပးထားတာကို အိႏၵိယကို ေရာက္မွသိတာ။ အဲသလိုကေန အင္ဂ်င္နီယာ ဘြဲ႕ယူခ်ိန္မွာ ငါေတာ့ ဒီအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းနဲ႔ မျဖစ္ပါဘူးဆိုတာ ေသခ်ာသြားတဲ့ ကာလမွာ ေျခစုံပစ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ေတာ့တာ။ သူမ်ားေတြလို မထူးခၽြန္လို႔လည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ကမ္းရွိရာ ေရာ္ရမ္း ကူးခတ္တာကေန ကမ္းေတြ႕လာသလိုလို႔ ေျပာရမလားပဲ။ နာမည္ရင္းကိုလည္း မယူေတာ့ဘဲ ကေလာင္နာမည္ကိုပဲ ယူလိုက္တာလည္း တစ္ပါတည္း ျဖစ္လာတာေပါ့။

VOICE : မီဒီယာတစ္ခု ထူေထာင္ လိုက္ေတာ့ မီဒီယာကို ဘယ္လို နားလည္ထားသလဲ။ ကိုယ္တိုင္ မီဒီယာသမား မျဖစ္ခင္ကနဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာေတြမ်ား ကြာျခားသြားလဲ။ သတင္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေကာ ဘယ္မွာ ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့လဲ။

USM : ကၽြန္ေတာ္က တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ ပညာကို ၿပီးေအာင္ မတက္ခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၈၈ မွာ နိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ နိုင္ငံတကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဒုတိယႏွစ္ ဂုဏ္ထူးတန္းနဲ႔ ရပ္ခဲ့တာပါ။ သတင္းစာ ပညာကို အဓိကအားျဖင့္ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာ လုပ္ကိုင္ရင္း သင္ယူခဲ့တာပါ၊ အခုလည္း သင္ယူဆဲပါ။ အခါအခြင့္သင့္လို႔ ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ ရခဲ့တဲ့ လက္ဦးဆရာေတြ ထဲမွာေတာ့ ဘီဘီစီက ဦးေအာင္ျမင့္ထြန္း (ကြယ္လြန္) နဲ႔ ဗီအိုေအက ဦးခင္ေမာင္ဝင္း (ကြယ္လြန္) တို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတင္းေထာက္ ဆိုတဲ့ဘဝကို ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ခုံမင္ေစခဲ့ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ စံနမူနာ ျပသူေတြပါ။ ငါ့သားတဲ့ သတင္းေထာက္ ဆိုတာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ လုပ္ခဲ့ၿပီးမွ သတင္းေထာက္ျဖစ္တာလို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ ဦးခင္ေမာင္ဝင္းရဲ့စကားက ကၽြန္ေတာ့္ကို အျမဲေလ့လာ သင္ယူဖို႔နဲ႔ သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ရဲ့ တာဝန္ႀကီးမွုေတြကို သိေစလာပါတယ္။

USW : ခုနက ေျပာသလို စာဖတ္ ဝါသနာ ထုံတာရယ္၊ ရင္ထဲမွာ ျပန္ေျပာျပခ်င္တာေတြ၊ အေၾကာင္းအရာ အမ်ားအျပားကို အျပန႔္လိုက္ စိတ္ဝင္စားၿပီး အဲဒီဟာေတြကို ျပန္ေဖာက္သည္ ခ်ခ်င္တဲ့ ခ်င္ျခင္းကေန စတာ မဟုတ္လား။ စတတ္သလိုပဲ စလိုက္တာေပါ့၊ အေစာပိုင္း ကာလေတြမွာ သတင္းေရးသားမွုေတြမွာ ကိုယ့္စိတ္ဆႏၵ အစြဲေတြ ကဲတာလည္း ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ဆက္စပ္ ၾကဳံႀကိဳက္ၿပီး ကေမၻာဒီးယားက စာနယ္ဇင္းသင္တန္း သြားတက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္ အေမရိကန္ ကြန္ဂရက္ေအာက္က စာၾကည့္တိုက္မွာ လုပ္ၾကည့္ေသး တယ္။ အေျပာင္းအလဲ သိပ္မရွိတာနဲ႔၊ ရင္မခုန္ေတာ့ မၾကာဘူး။ ထြက္လိုက္ၿပီးတဲ့ကာလ စာနယ္ဇင္းသင္တန္း တက္ျဖစ္လိုက္ေတာ့ သေဘာတရားေရးရာပိုင္း၊ သီအိုရီပိုင္း ပိုနားလည္ လာေတာ့ စနစ္ေလးကေတာ့ အရည္တည္ လာတာေပါ့။ အဲသလိုကေန လုပ္ရင္း မုဆိုးစိုင္သင္ ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ ယုံၾကည္မွုလည္း ပိုလာတာေပါ့။

VOICE : ကိုစိုးျမင့္တို႔ ကိုစိန္ဝင္းတို႔ ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြအရ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေတြ႕ၿပီလို႔ ယူဆသလား။ ဆိုလိုတာက ကိုယ့္စရိုက္၊ ဝါသနာ၊ ဗီဇနဲ႔ စိတ္ဝင္စား ကၽြမ္းက်င္တဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ကို တကယ္လုပ္ေနရၿပီလို႔ ခံစားလို႔ ရၿပီလား။

USM : ငယ္ငယ္တုန္းက ည ရွစ္နာရီ ဘီဘီစီ ျမန္မာသတင္းကို ေရဒီယိုနား ကပ္ၿပီး နားေထာင္ရတာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္က ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာ တနဂၤေႏြ နိုင္ငံတကာေရးရာ အခ်ပ္ပိုကို ဖတ္ရတာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ luxury စည္းစိမ္ခံမွုေတြပါပဲ။ အခုလို ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနရေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ေက်နပ္တယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္း မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြနဲ႔ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း နိစၥဓူဝ အတူ လုပ္လာရေတာ့လည္း ဘဝမွာ ေပ်ာ္ေနမိတယ္။ သူတို႔ေတြဆီက အမ်ားႀကီး ေလ့လာရသလို သူတို႔ကိုလည္း ကိုယ္သိသမၽွ၊ ျမင္သမၽွ ေဝမၽွေပးေနရတာ ပီတိျဖစ္တယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ေအာ္လိုက္၊ ဟစ္လိုက္၊ ေခ်ာ့လိုက္နဲ႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဘဝ အဓိပၸာယ္ စာအုပ္ေတြကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ႀကိဳက္လာတာ ဆိုေတာ့ ဘဝဆိုတာ တိုက္ပြဲ၊ အဲဒီတိုက္ပြဲက သင္ခန္းစာေတြကို အနီးအနားမွာရွိတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေဝမၽွခံစားရတာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီအထဲကမွ လူငယ္ေတြ မိမိဘာသာ ယုံၾကည္မွု၊ ေအာင္ျမင္မွု ဆိုတာကို ရလာတာေတြ ျမင္ရတာကို ပီတိ ျဖစ္မိပါတယ္။ အလုပ္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေလာဘႀကီးတယ္၊ တစ္ခု လုပ္ရင္လည္း အဲဒီတစ္ခုကို မျဖစ္ျဖစ္တဲ့ အထိ လုပ္တယ္။ တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံး ဆိုတဲ့ဂဏန္းေတြ ၾကည့္ရင္ ဦးေႏွာက္ ေျခာက္တတ္ေပမယ့္ က၊ ခ၊ ဂ၊ ေအ၊ ဘီ၊ စီ ဆိုတဲ့ စာလုံးအကၡရာေတြ ဖတ္ေနရရင္ အလိုလိုေပ်ာ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဦးေႏွာက္ အတြက္ကေတာ့ စာေရး၊ စာဖတ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မွုပါ။

USW: သတင္းစာဆရာ အလုပ္က သမိုင္းတစ္ခုရဲ့ ကနဦးအစေန႔ ကတည္းကကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရတာမ်ိဳး၊ အမ်ားျပည္သူ ျမင္ကြင္းမွာ ဖုံးကြယ္ထားခံရတဲ့ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္လိုက္နိုင္တာမ်ိဳး၊ နိစၥဓူဝ မတူတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေျပာေနရတာမ်ိဳး ဆိုေတာ့ ေပ်ာ္စရာအတိဗ်။ အေရထူတတ္ဖို႔ ေတာ့လည္း လိုတယ္။ တာဝန္သိ က်င့္ဝတ္ စာနယ္ဇင္းသမား တစ္ေယာက္ရဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းဟာ သက္ေသာင့္သက္သာရွိတဲ့ လမ္းခရီး တစ္ခု မဟုတ္သလို အခ်ိန္တိုင္းက အလုပ္ခ်ိန္လိုမ်ိဳး။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မဟုတ္ဘူးလို႔၊ လုပ္ခ်င္လို႔ကို လုပ္ေနတာ ဆိုတဲ့ အေနအထား ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ခ်လက္ခ် ေျပာနိုင္တာက ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိတယ္လို႔။ တစ္ပါးသူရဲ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမွု၊ အာဏာႀကီးမွု၊ ဓနဥစၥာ ႂကြယ္ဝမွုေတြကိုၾကည့္ၿပီး လိုက္ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြ၊ မနာလိုဝန္တိုမွုေတြ လုံးလုံး မျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာင္ နည္းပါးတာေပါ့။ ဒီစာနယ္ဇင္း အလုပ္မွာကိုပဲ ေရးခ်င္တာေတြ၊ ေျပာခ်င္တာေတြ၊ ဖတ္ခ်င္တာေတြနဲ႔ပဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အလုပ္ရွုပ္ေန ေတာ့တာလို႔ပဲ ေျပာရ မလားပဲ။ ေလ့လာ မွတ္သားစရာေတြကလည္း ကုန္တယ္လို႔ မရွိပါဘူး။

VOICE : အဲလို ခံယူတယ္ ဆိုရင္ေကာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေျပာင္းလဲမွု အေျခအေနေတြအေပၚ မီဒီယာသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လို ျမင္လဲ။ ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲ။

USM : ကၽြန္ေတာ္က ေယဘုယ် အားျဖင့္ ဘဝကို အေကာင္းဘက္က ရွုျမင္တတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ‘အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ’ ဆိုတဲ့ မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္ရာ ဆိုတာကို စြဲကိုင္ထားသူပါ။ လက္ရွိ ျဖစ္ေနတာေတြဟာ အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ဒါေတြ မျဖစ္ခင္ ကတည္းကလည္း ႀကိဳတင္ေတြးေခၚၿပီး တစ္ဦးခ်င္း တစ္ဖြဲ႕ခ်င္း အေနနဲ႔ ျပင္ဆင္မွုေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီထက္ ပိုေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ဖို႔၊ မီဒီယာလြတ္လပ္မွုေတြ ပိုရလာဖို႔ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အပါအဝင္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီက ဘယ္လို ဒီထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ယူမလဲ၊ ဘယ္လို ျဖစ္ေအာင္လုပ္မလဲ အေပၚမွာလည္း မူတည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ဖြံၿဖိဳးဆဲနိုင္ငံမွာ လူျဖစ္လာရသူေတြဟာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ ႏွစ္ခု၊ သုံးခုေလာက္ ႐ုန္းကန္လွုပ္ရွား ဖန္တီးနိုင္မွ ေတာ္ကာက်မွာပါ။

USW : ေျပာင္းလာတာလည္း ေတြ႕ရသလို မေျပာင္းလာလို႔ စိတ္ထဲ တႏုံ႔ႏုံ႔ ျဖစ္တာေတြလည္း ရွိတယ္ဗ်။ နိုင္ငံေရး အုပ္ခ်ဳပ္မွုပုံစံ အပြင့္သေဘာဘက္ကို လွည့္လာတယ္။ အစိုးရဟာ၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြဟာ လူထုကို တာဝန္ခံရမယ္ ဆိုတဲ့ ပုံသဏၭာန္ေပါ့ဗ်ာ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးမွာမ်ိဳး။ မီဒီယာမွာ အရင္က မျမင္ရတဲ့ ပုံစံေတြ ျမင္ေတြ႕လာရတယ္။ ေစာဒက တက္မယ္ဆိုရင္ အရင္က သုည အေျခအေနကေန အခု တစ္၊ ႏွစ္ ရယ္လို႔ ျဖစ္လာေတာ့ ဒီအေျပာင္းအလဲေတြဟာ ထူးျမင္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ လုံေလာက္ၿပီလား ဆိုရင္ေတာ့ နိုင္ငံေရးမွာ ရထားႀကီးေတာ့ ထြက္သြားၿပီ၊ မလိုက္နိုင္သူ ေနခဲ့ ဆိုတာမ်ိဳးကို ေဖ်ာက္ပစ္နိုင္ရင္ အေၿဖ ရလာလိမ့္မယ္။ ပေလယာေတြအားလုံး ပါလာေအာင္ အေျခအေနေတြ ေပၚလစီ ဖန္တီးမွု လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲကေန လူထုကို အသီးအပြင့္ေတြ ျဖစ္လာမွ လူထုက အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ယုံၾကည္ၿပီး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေတာ္ေလး႐ုန္းရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အားလုံး ႀကိဳးစားၾကရင္ ဒီလိုမ်ိဳး ႀကီးမားတဲ့ ပဋိပကၡ ေတြကို ျမန္မာနိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီလိုေက်ာ္ျဖတ္ သြားခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ကမၻာက သင္ခန္းစာ ယူစရာေတာင္ မျဖစ္နိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူ ေျပာမလဲ။

VOICE : ျပည္ပအေျခစိုက္ မီဒီယာေတြထဲမွာ အခုေနာက္ပိုင္း မဇၩိမက အျခားမီဒီယာေတြထက္ စာရင္ မီဒီယာ က်င့္ဝတ္ကို အေလးထားတဲ့ သတင္း အေရးအသားေတြ ပိုေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ပိုၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဆန္လာတယ္။ တျခားတစ္ဖက္မွာလည္း အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါး တခ်ိဳ႕မွာက်ေတာ့ ရန္ငါ စည္းျခားတဲ့ အသုံးအႏွုန္း တခ်ိဳ႕ ပါေနေသးတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာ – ရန္သူလို႔ သုံးႏွုန္းတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒါ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပါလဲ။

USM : ဟုတ္ကဲ့။ ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမဲ ေလ့လာသင္ယူ ေနပါ့မယ္။ ဆက္ၿပီး အလုပ္ကိုလည္း ႀကိဳးစားလုပ္ပါ့မယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုရင္ အဲဒီဟာေတြဟာ မဇၩိမမွာ ဝါသနာ၊ ဇြဲနပဲနဲ႔ ရယူလိုစိတ္ အက်ိဳးစီးပြား တစ္ခုအတြက္ပဲ မၾကည့္ဘဲနဲ႔ ႀကိဳးစားလုပ္ခဲ့တဲ့၊ လုပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သတင္းေထာက္ ေတြ၊ အယ္ဒီတာေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြရဲ့ အားထုတ္မွုေတြေၾကာင့္ပါ။ စာဖတ္သူေတြကိုလည္း ေက်းဇူး အရမ္းတင္ပါတယ္။

USW : အခုလို ခ်ီးက်ဴးစကား ဆိုတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စိတ္ကို ဖြင့္ထားၿပီး ေလ့လာသင္ယူ ျပဳျပင္မွုေတြ လုပ္နိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ အားလုံးရဲ့ ႀကိဳးစားမွုပါ။ အဲဒီကေန အခုလိုရလဒ္ ထြက္တယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ အေတြးအျမင္ ေဆာင္းပါး ဆိုတာကေတာ့ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ၊ မူဝါဒေတြ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြကို မီးေမာင္းထိုးျပ၊ ဆင့္ပြားေအာင္ ေျပာဆိုၾကတာ မဟုတ္ လား။ သူ႔အျမင္ သူ႔အေတြးကို ေျပာတာဆိုေတာ့၊ သတင္းကေတာ့ သတင္းလိုပဲ ေရးၾကရတာဆိုေတာ့ ပုံစံမတူဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတင္းက႑နဲ႔ အေတြးအျမင္ က႑ကို သီးျခား ကန႔္ထားတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သတင္းမွာ သတင္းလို ေရးေပမယ့္ အစိုးရနဲ႔ သေဘာမတူတာကိုလည္း မတူတဲ့အေၾကာင္း အေတြးအျမင္မွာ ဖုံးကြယ္မထားပါဘူး။

VOICE : ျပည္ပအေျခစိုက္ မီဒီယာတခ်ိဳ႕ ဘ႑ာေရး အခက္အခဲ ေတြ႕ေနတယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြ ၾကားေနရတယ္။ အဲဒါ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။ မဇၩိမေကာ အဲလို အေျခအေနမ်ိဳး ၾကဳံေနရၿပီလား။ ၾကဳံလာခဲ့ရင္ေကာ ဘယ္လို ျပင္ဆင္ထားလဲ။

USM : မဇၩိမ အေနနဲ႔ကေတာ့ ရွိတဲ့ေငြနဲ႔ ကုတ္ကတ္ၿပီး အလုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ Results ပိုထြက္ေအာင္ အျမဲပဲ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဒီထက္ အလုပ္ေတြ ပိုလုပ္ခ်င္တယ္။ အလုပ္ေလာဘ ႀကီးပါတယ္။ ဘဝဆိုတဲ့ ခဏတာ အခိုက္အတန႔္ေလးမွာ လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ေတြ ပိုလုပ္ခ်င္တယ္။ ကူညီသူေတြကို ေက်းဇူးတင္ၿပီး အသိအမွတ္ျပဳသလို ေရရွည္မွာလည္း အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ကိုယ့္ဘာသာ ရပ္တည္နိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။

USW : မီဒီယာ သေဘာကေတာ့ နယ္စည္းမျခားပါဘူး။ မီဒီယာက်င့္ဝတ္ကို လိုက္နာ၊ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ကို ႏွစ္သက္တာ ဆိုေတာ့ မီဒီယာက မီဒီယာပါပဲ။ ျပည္ပမွာ အေျခစိုက္တဲ့ မီဒီယာရယ္လို႔ ျဖစ္တည္လာတာကလည္း ျပည္တြင္းမွာ ဆင္ဆာဘုတ္ႀကီး ထားၿပီး နိုင္ငံေတာ္ ဆိုတာက ထိန္းခ်ဳပ္တာကို ေရွ႕တန္းတင္တာေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတာ ျဖစ္ေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ပြင့္လင္းမွု ပိုလာတာနဲ႔အမၽွ အေရးပါမွု ေလ်ာ့နည္းလာမွာပဲ။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ျပည္တြင္းမွာ ေရးလို႔ရလာရင္ ဘယ္သူက ျပည္ပမီဒီယာ တကူးတက သြားဖတ္မတုန္း။ အလားတူပဲ နိုင္ငံတကာရဲ့ အေထာက္အပံ့ ဟာလည္း ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွု ရွိေနရင္ ကင္းလြတ္တဲ့ေနရာက မီဒီယာကို အဓိက ေထာက္ပံ့တာေပါ့။ တစ္ဖက္မွာ ေျပာင္းလဲမွုေတြ ေတြ႕လာရင္ သူတို႔လည္း လိုက္ေျပာင္းလာတာေပါ့။ ဒါ့အျပင္ ကမၻာ့စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းလို ဟာမ်ိဳးရဲ့ သက္ေရာက္မွုေတြလည္း ရွိနိုင္တာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ကာယကံရွင္ေတြကေတာ့ အသိဆုံးပါ။

မဇၩိမ အေနနဲ႔ေတာ့ ကိုယ္လုပ္နိုင္တာနဲ႔ပဲ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ လုပ္နိုင္ေအာင္၊ အဖြဲ႕တြင္း ေရရွည္ဖြံ့ၿဖိဳးမွုကို မ်က္ျခည္ မျပတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမွု၊ တာဝန္ခံမွုေတြကို မလစ္ဟင္းရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုစိုးျမင့္တို႔၊ မသင္းသင္းေအာင္တို႔ကို အမွတ္ေပးရ လိမ့္မယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ဝုန္းဆို ေထာင္တက္သြားတာမ်ိဳးက အတက္ကုန္ရင္ အဆင္းရွိစျမဲ မို႔လား။ မဇၩိမက အဲသလို အေျခအေနလည္း မဟုတ္တာ ပါပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေျပာင္းအလဲမွာ ထိခိုက္မွုမွာ မလြတ္ေပမယ့္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ႀကီးလည္း ျဖစ္လာမယ္လို႔ မေမၽွာ္လင့္ပါဘူး။

ျပင္ဆင္မွုရယ္ လို႔ကေတာ့ သက္ေသာင့္သက္သာ မေနဘဲ မိမိဘာသာ ရပ္တည္နိုင္ေရး၊ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ ႐ုန္းကန္ ေဆာင္ရြက္တာေပါ့။ အဆုံးစြန္ ထည့္တြက္ထားတာကေတာ့ အဆိုးဆုံး အေျခအေနရယ္လို႔မ်ား ၾကဳံလာခဲ့ရင္ အမာခံႏွစ္ၿပီး လုပ္နိုင္မယ့္သူေတြ စုစည္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

VOICE : အခုေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္းမွာ ျပည္ပအေျခစိုက္ မီဒီယာသမား တခ်ိဳ႕နဲ႔ေရာ ျပည္ပေရာက္ နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားသူ တခ်ိဳ႕နဲ႔ပါ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္းေတြ ေဖာ္ျပခြင့္ ျပဳလာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။

USM : ေကာင္းပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြ ပိုမို က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ ဖတ္နိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးတာတိုင္းကို အားေပးပါတယ္။

USW : ေဖာ္ျပသင့္တယ္။ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ လုပ္လာတဲ့အတြက္ ႀကိဳဆို ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ အခုဆို ဧရာဝတီ၊ ဒီဗီဘီတို႔က အႀကီးအကဲ ေတြကိုလည္း အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၿပီးၿပီ။ ဗဟုက ဦးေအာင္သူၿငိမ္းရဲ့ အင္တာဗ်ဴးလည္း ေဖာ္ျပၿပီးၿပီ။ ဆက္လက္ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ျဗဳန္းစားႀကီး ဆိုေတာ့ ေျပာင္းခ်င္မွာ မဟုတ္ေပဘူး။ သို႔ေပမယ့္ ဆင္ဆာဘုတ္က ထားမေနနဲ႔၊ လူမုန္းခံရတာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ အေနနဲ႔လည္း တာဝန္ယူတဲ့စိတ္၊ တာဝန္ခံတဲ့စိတ္နဲ႔ လုပ္ၾကဖို႔ပဲ တိုက္တြန္းပါတယ္။

VOICE : မီဒီယာသမား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ကိုယ့္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ဘယ္လို ေနရာမ်ိဳးက ရပ္တည္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

USM : Nation Building နိုင္ငံ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ တာဝန္သိသိနဲ႔ ေစတနာ ေရွ႕ထားၿပီး တစ္ခန္း တစ္က႑ကေန ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

USW : အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလို တာဝန္ခံစိတ္နဲ႔ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြကို လူအမ်ား သိေအာင္၊ သတင္း အခ်က္အလက္မွန္ ရရင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ျပဳရာမွာ အေထာက္အကူ ျပဳတာေပါ့။ စတုတၳ မ႑ိဳင္ ပီသစြာ ရပ္တည္သင့္တာေပါ့။

(မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လတြင္ ဦးစိုးျမင့္ႏွင့္ ေဒၚသင္းသင္းေအာင္တို႔ ပူးတြဲ တည္ေထာင္သည္။ ႐ုံးခ်ဳပ္ တည္ေနရာမွာ အိႏၵိယနိုင္ငံ နယူးေဒလီ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ၿပီး သတင္းဗ်ဴရို ႐ုံးခြဲကို ထိုင္းနိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕တြင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ အင္တာနက္ ဝက္ဘ္ဆိုက္မွတစ္ဆင့္ အဂၤလိပ္ – ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ပုံမွန္ ျဖန႔္ခ်ိေနၿပီး အပတ္စဥ္ ပုံႏွိပ္သတင္းစာႏွင့္ အြန္လိုင္း ႐ုပ္သံအစီအစဥ္တို႔ကိုလည္း ျဖန႔္ခ်ိထုတ္လႊင့္လ်က္ ရွိသည္။ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္လိပ္စာမွာ- http://www.mizzima.com ျဖစ္သည္။)

ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း

ဦးစိုးျမင့္၏ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း

အမည္ရင္း – စိုးျမင့္

ေမြးဇာတိ – ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

ပညာအရည္အခ်င္း – နိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ နိုင္ငံတကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဒုတိယႏွစ္ (ဂုဏ္ထူးတန္း) – ရန္ကုန္တကၠသိုလ္

အေတြ႕အၾကဳံ – ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ထိုင္း – ျမန္မာ နယ္စပ္သို႔ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီး ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အိႏၵိယ နိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ ထူးျခားသည့္ နိုင္ငံေရးလွုပ္ရွားေတာင္းဆိုမွု တစ္ခုေၾကာင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ၏ စီရင္မွုျဖင့္ ႏွစ္လခန႔္ အက်ဥ္းခ်ထား ခံရသည္။ ထို႔ေနာက္ အာမခံျဖင့္ လြတ္ေျမာက္လာကာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ထိုအမွုမွ လုံးဝ လြတ္ေျမာက္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ ထိုကာလ မ်ားတြင္ နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားသူ အေနႏွင့္ ရပ္တည္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လတြင္ မဇၨ်ိမ မီဒီယာကို နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ ထူေထာင္ခဲ့သည္။

လက္ရွိရာထူး – မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွုဒါရိုက္တာႏွင့္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္

ဦးစိန္ဝင္း၏ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း

အမည္ရင္း – ေသာ္ဇင္ထြန္း

ေမြးဇာတိ – ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕

ပညာအရည္ခ်င္း – ဒဂုန္ အ.ထ.က(၁) တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ စက္မွုတကၠသိုလ္မွ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ ရရွိခဲ့သည္။

အေတြ႕အၾကဳံ – နိုင္ငံ အေျခအေနအရ လုပ္ငန္းမ်ိဳးစုံ လုပ္ခဲ့ဖူး၊

ဝရိန္ေဆာ္သူ၊ စားဖိုေဆာင္အကူ၊ ေလာင္းကစားဒိုင္၊ လမ္းေဘးေဈးသည္၊ ကန္ထရိုက္တာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွ အိႏၵိယနိုင္ငံသို႔ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီး ကေမၻာဒီးယား နိုင္ငံ ဖႏြမ္းပင္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဖႏြမ္းပင္ ဘုရင့္တကၠသိုလ္တြင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု အေျခစိုက္ လြတ္လပ္ေသာ သတင္းစာပညာ ေဖာင္ေဒးရွင္း Independent Journalism Foundation ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေသာ တစ္ဆင့္ျမႇင့္ သတင္းစာပညာ သင္တန္းကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွ ေမလအထိ ေလးလ တက္ေရာက္ၿပီးေနာက္ မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ သတင္းသမား ျဖစ္လာခဲ့သည္။

လက္ရွိရာထူး – စီမံခန႔္ခြဲမွု အယ္ဒီတာ (မဇၩိမ သတင္းေအဂ်င္စီ)

Categories: General, Interview, Media
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

– လႈပ္ခတ္ေနေသာမွတ္စုမ်ား (DVB) –

Categories

free counters